Recenze vinyl

První tuzemský punkový singl vyšel již v roce 1988 a pod jménem VZ jej obstaral Visací zámek. Po revoluci se ovšem klasický punk uchýlil na výhradně velký formát, aby pak po několika málo letech z gramodesek zcela zmizel, respektive se přesunul do mnohem tvrdší a syrovější hardcorové sféry.

Takhle nějak to má vypadat. Manon Meurt z Rakovníka si žijí svůj sen. Mluvit se o nich začalo po vydařeném předskakování My Bloody Valentine a další pozornost okolí na sebe nenechala dlouho čekat. Začaly chodit pozvánky na ty nejlepší české nezávislé festivaly, skrze crowdfunding se podařilo vybrat peníze na překrásný dvanáctipalec, dělaly se rozhovory do významných médií. A cesta pokračuje.

Master's Hammer právě vydávají zbrusu nové album „Vagus Vetus“, ale ještě než na něj bude vržen kritický pohled, je třeba upřít zrak na jemu předcházející sedmipalec. Druhý s Blackoshem v rámci BLMH série, třetí za poslední dva roky a pátý včetně prastarých rarit. Další vinylové setkání téměř zakladatelských legend českého black metalu těží hlavně z textů.

Přestože se ortodoxní hardcore-punková scéna v posledních letech po hudební stránce čím dál jasněji a zřetelněji zbarvuje do metalových odstínů, čímž současně naznačuje, že ani podzemnímu světu se nevyhýbají určité módní proudy, stále naštěstí existují kapely, které se drží hardcorových kořenů. Přičemž pokud pro běsnění tohoto typu existuje nějaký vhodný formát, pak je jím vinylový sedmipalec.

Brněnská legenda Insania po více než třech letech zcela chvályhodně zapálila dům a porazila strom, zabít syna se však neodvážila a proto alespoň zplodila hovado. Tím je osmé podvratné album, vybavené sice gramaticky záměrně chybným názvem, ale také velmi pěkným obalem, kterýžto vyniká nejen v kompaktní, ale hlavně vinylové podobě.

Reporty

Manifest za lepší svět
„Máme čtyři minuty, to je spousta času!“
Rychle a zběsile po jedenácté
Jeden alternativní den

Koncerty